გაკვეთილის გეგმა ბიოლოგიაში
გაკვეთილის თემა - გამრავლება. მეიოზი. მეიოზის მნიშვლელობა
სწავლების საფეხური და კლასი - მე-IX კლასი. საბაზო საფეხური
მასწავლებელი - ეკატერინა ჯვარშეიშვილი
გაკვეთილის მიზანი - მოსწავლე დაკვირვების საფუძველზე აღწერს მეიოზის ფაზებს. ადგენს მათ შორის მსგავსება-განსხვავებას და მსჯელობს მეიოზის ბიოლოგიურ როლზე.
გაკვეთილის შედეგი - შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან. ბიოლ.IX.6 * მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ორგანიზმის გარავლებისა და ინდივიდუალური განვითარების ფორმები.
ადგენს მიტოზისა და მეიოზის მარტივ სქემებს, ადარებს შვილეულ უჯრედებში ქრომოსომების განაწილების კანონზომიერებებს და განმარტავს მათ მნიშვნელობას;
წინასწარი ცოდნა - მოსწავლემ უნდა იცოდეს უჯრედის სტრუქტურა. სქესობრივი და უსქესო გამრავლებისა და გენეტიკის კანონზომიერებები.
შეფასება - მოსწავლეები შეფასდებიან ინდივიდუალურად, ჩართულობის,ახალი და ძველი მასალის გააზრების,მოდელებზე დაკვირვებისა და აღწერის უნარის მიხედვით. მონაცემთა ორგანიზებისა და მათი წარმოდგენის უნარებზე დაკვირვებით. მსჯელობს მეიოზის ბიოლოგიურ მნიშვნელობაზე, არგუმენტირებულად აყალიბებს მოსაზრებებს და შესაბამისად ფასდებიან განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებით;
სასწავლო მასალა და ტექნოლოგიური რესურსი სახელმძღვანელოს ტექსტი, სურათები, სქემები ილუსტრაცია, თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი.
გაკვეთილის მსვლელობა -
მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა 3 წთ
აქტივობა 1. - 5 წთ - - მოსწავლეთა გააქტიურების მიზნით,მათ ვთხოვ წაიკითხონ რუბრიკა „გაიხსენე“ და გასცენ შემდეგ კითვებს პასუხი: -რა არის დამახასიათაებელი უსქესო გამრავლებისათვის? -რა განასხვავებს სქესობრივ გამრავლებას უსქესო გამრავლებისაგან? -როგორ ფიქრობთ სქესობრივი გამრავლების დროს,როგორ ინარჩუნებს ორგანიზმი მისთვის დამახასიათებელ კარიოტიპს? -სად წარმოიქმნება გამეტები ცხოველებში?მცენარეებში?
აქტივობა 2 - 15 წთ - მოსწავლეებს წყვილებში ვაძლევ საშუალებას ილუსტაციაზე დაკვირვების გზით ჩაიხატონ რვეულში მეიოზის ფაზები. რაც ხელს შეუწყობს მეიოზის ფაზებისა და მასში მიმდინარე პროცესების თანმიმდევრობის უკეთ აღქმასა და დამახსოვრებას;
აქტივობა 3 - 15 წთ - ინფორმაციის ანალიზი,შედარება,დისკუსია. იმისათვის რომ გავიგო,რამდენად გაიაზრეს მოსწავლეებმა ახალი მასალა,ვთხოვ მათ წყვილებში იმუშაონ სქემებზე,თანმიმდევრულად,შეკითხვების საფუძველზე აღწერონ,შეადარონ ერთმანეთს პირველი და მეორე მეიოზური გაყოფის ფაზები. დაადგინონ მათ შორის მსგავსება-განსხვავება. გამოიტანონ დასკვნები.
შედარების კოგნიტური სქემა
რა ხდება I პირველი მეიოზური რა ხდება II მეიოზური გაყოფის დროს გაყოფის დროს პროფაზა: პროფაზა:
მეტეფაზა: მეტაფაზა:
ანაფაზა: ანაფაზა:
ტელოფაზა: ტელოფაზა:
რა მსგავსება და განსხვავებაა I და II მეიოზურ გაყოფას შორის
აღწერე რა ხდება I მეიოზური გაყოფის დროს
ინტერფაზა:
აღწერე რა ხდება II მეიოზური გაყოფის დროს
ინტერფაზა:
მსგავსებისა და განსხვავების საფუძველზე დასკვნების გამოტანა, დასაბუთება.
აქტივობა 4 - გაკვეთლის შეჯამება. - 5წთ - იმისათვის რომ შევაჯამოთ კლასის ცოდნა: - მოვისმენ მოსწავლეთა პრეზენტაციებს და დავუსვამ შეკითხვებს.
აქტივობა 5 - საშინაო დავალება - 2 წთ
მოსწავლეებს მივცემ საშინაო დავალებას,რომელიც მოცემულია მათი გაკვეთილის ბოლოს და ვთხოვ ფერადი ქაღალდების გამოყენებით შექმნან მიტოზის და მეოიოზის მოდელები.
შეფასების რუბრიკა
გაკვეთილის თემა - გამრავლება. მეიოზი. მეიოზის მნიშვლელობა
სწავლების საფეხური და კლასი - მე-IX კლასი. საბაზო საფეხური
მასწავლებელი - ეკატერინა ჯვარშეიშვილი
გაკვეთილის მიზანი - მოსწავლე დაკვირვების საფუძველზე აღწერს მეიოზის ფაზებს. ადგენს მათ შორის მსგავსება-განსხვავებას და მსჯელობს მეიოზის ბიოლოგიურ როლზე.
გაკვეთილის შედეგი - შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან. ბიოლ.IX.6 * მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ორგანიზმის გარავლებისა და ინდივიდუალური განვითარების ფორმები.
ადგენს მიტოზისა და მეიოზის მარტივ სქემებს, ადარებს შვილეულ უჯრედებში ქრომოსომების განაწილების კანონზომიერებებს და განმარტავს მათ მნიშვნელობას;
წინასწარი ცოდნა - მოსწავლემ უნდა იცოდეს უჯრედის სტრუქტურა. სქესობრივი და უსქესო გამრავლებისა და გენეტიკის კანონზომიერებები.
შეფასება - მოსწავლეები შეფასდებიან ინდივიდუალურად, ჩართულობის,ახალი და ძველი მასალის გააზრების,მოდელებზე დაკვირვებისა და აღწერის უნარის მიხედვით. მონაცემთა ორგანიზებისა და მათი წარმოდგენის უნარებზე დაკვირვებით. მსჯელობს მეიოზის ბიოლოგიურ მნიშვნელობაზე, არგუმენტირებულად აყალიბებს მოსაზრებებს და შესაბამისად ფასდებიან განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებით;
სასწავლო მასალა და ტექნოლოგიური რესურსი სახელმძღვანელოს ტექსტი, სურათები, სქემები ილუსტრაცია, თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი.
გაკვეთილის მსვლელობა -
მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა 3 წთ
აქტივობა 1. - 5 წთ - - მოსწავლეთა გააქტიურების მიზნით,მათ ვთხოვ წაიკითხონ რუბრიკა „გაიხსენე“ და გასცენ შემდეგ კითვებს პასუხი: -რა არის დამახასიათაებელი უსქესო გამრავლებისათვის? -რა განასხვავებს სქესობრივ გამრავლებას უსქესო გამრავლებისაგან? -როგორ ფიქრობთ სქესობრივი გამრავლების დროს,როგორ ინარჩუნებს ორგანიზმი მისთვის დამახასიათებელ კარიოტიპს? -სად წარმოიქმნება გამეტები ცხოველებში?მცენარეებში?
აქტივობა 2 - 15 წთ - მოსწავლეებს წყვილებში ვაძლევ საშუალებას ილუსტაციაზე დაკვირვების გზით ჩაიხატონ რვეულში მეიოზის ფაზები. რაც ხელს შეუწყობს მეიოზის ფაზებისა და მასში მიმდინარე პროცესების თანმიმდევრობის უკეთ აღქმასა და დამახსოვრებას;
აქტივობა 3 - 15 წთ - ინფორმაციის ანალიზი,შედარება,დისკუსია. იმისათვის რომ გავიგო,რამდენად გაიაზრეს მოსწავლეებმა ახალი მასალა,ვთხოვ მათ წყვილებში იმუშაონ სქემებზე,თანმიმდევრულად,შეკითხვების საფუძველზე აღწერონ,შეადარონ ერთმანეთს პირველი და მეორე მეიოზური გაყოფის ფაზები. დაადგინონ მათ შორის მსგავსება-განსხვავება. გამოიტანონ დასკვნები.
შედარების კოგნიტური სქემა
რა ხდება I პირველი მეიოზური რა ხდება II მეიოზური გაყოფის დროს გაყოფის დროს პროფაზა: პროფაზა:
მეტეფაზა: მეტაფაზა:
ანაფაზა: ანაფაზა:
ტელოფაზა: ტელოფაზა:
რა მსგავსება და განსხვავებაა I და II მეიოზურ გაყოფას შორის
აღწერე რა ხდება I მეიოზური გაყოფის დროს
ინტერფაზა:
აღწერე რა ხდება II მეიოზური გაყოფის დროს
ინტერფაზა:
მსგავსებისა და განსხვავების საფუძველზე დასკვნების გამოტანა, დასაბუთება.
აქტივობა 4 - გაკვეთლის შეჯამება. - 5წთ - იმისათვის რომ შევაჯამოთ კლასის ცოდნა: - მოვისმენ მოსწავლეთა პრეზენტაციებს და დავუსვამ შეკითხვებს.
აქტივობა 5 - საშინაო დავალება - 2 წთ
მოსწავლეებს მივცემ საშინაო დავალებას,რომელიც მოცემულია მათი გაკვეთილის ბოლოს და ვთხოვ ფერადი ქაღალდების გამოყენებით შექმნან მიტოზის და მეოიოზის მოდელები.
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი |
1-4 ქულა |
5-6 ქულა |
7-8 ქულა |
9-10 ქულა |
ჩართულობა |
არ მონაწილეობს
აქტივობებში, ან მონაწილეობს ძალიან იშვიათად.
|
იშვიათად
მონაწილეობს და შეაქვს წვლილი მხოლოდ ზოგიერთ აქტივობაში.
|
აქტიურად მონაწილეობს და შეაქვს წვლილი აქტივობების უმრავლესობაში. |
აქტიურად მონაწილეობს და შეაქვს მნიშვნელოვანი წვლილი ყველა აქტივობაში |
თანამშრომლობა |
არ თანამშრომლობს ან
ძალიან იშვიათად
თანატოლებთან ჯგუფში მუშაობის დროს.
|
იშვიათად
თანამშრომლობს თანატოლებთან ჯგუფში მუშაობის დროს.
|
ხშირად
თანამშრომლობს თანატოლებთან ჯგუფებში მუშაობის დროს.
|
ყოველთვისთანამშრომლობს ჯგუფში მუშაობის დროს.
|
No comments:
Post a Comment